1 Jan 2013

2012 Knits

Den første dag i 2013. Her er stille og fredeligt - og en smule kedeligt synes ungerne. Det er dagen derpå, Den flyder som den helst selv vil med computer spil, leg i poolen, et par pinde eller tyve i terrassens skygge og en tiltrængt eftermiddagslur på sofaen.

En sådan stille dag giver også mulighed for at se tilbage på året der lige er sluttet. Det har været et begivenhedsrigt år. Det har jeg fortalt meget om, så dette tilbageblik bliver i strikkens tegn.

The fist day of 2013. Here's quiet and peaceful. Plenty of time for computer gaming, playing in the pool, knitting in shadow and a relaxing and comforting nap in the afternoon.

A peaceful day gives me the opportunity to look back at the year just ended - from the knitting point of view. I haven't had the time to do as much as during the latest years, but a few things have been completed though.

Det første færdige projekt i 2012 var Ceclia (nummer 1). Det mest fantastiske strikketøj. Skønt at strikke og fantastisk let og blødt at bære. 
The first completed project in 2012 was Cecilia number one. The most wonderful knit. It was a lot of fun in the making and a beautiful pleasure to wear. 


Wilma blev færdig og foræret væk til en meget inspirerene og kreativ blogger.
Wilma completed and given away as a present to a very inspiring and creative blogger

Så kom der en mørkerblå sømandstrøje på pindene. En trøje til min ældste søn. Den blev aldrig færdg. Først var den for stor, dernæst for lille, og nu ligger den bare og venter på at lillebror bliver stor nok til at overtage. En passende model til ældstedrengen er på dette års to-do liste.
A dark blue jumper for my oldest son never got finished. First it was too big, the next attempt turned out to be too small. A third version is on the to-do list this year. 



Cecilia nummer to. En gave til min Svigerinde, og hun blev meget glad!
Cecilia number two. A gift for my sister in law. She was very pleased. 

Vanadium i en smuk lys grøn pistacie grøn let uld.
Vanadium in a beautiful pistacie colored light wool. 


En smuk lyserød drøm af en cape. Troede den ville blive alt for varm i det Australske klima, men den har vist sig ideel at smide over skuldrene om aftenen og på en kølig dag.
A lovely candy floss colored cape. I have actually used this cape very often. It's just very good to wear in the evening or on a chilly day. 


Årets favorit. Den lange lysegrå cardigan. Den har hængt på mig siden den blev færdig.
A long cardigan in a lovely light grey wool. It has been my favorite ever since it was finished.
 

Nå ja, så var der jo det vanvittige tæppe. Ikke strikket men hæklet. Det scorede rigtig mange kommentarer - Tak for dem, og tæppet pynter på min stadig gamle sofa.
The crazy cover was completed, and significantly improves the looks of our still old sofa.


En let of luftig mohairtrøje til min smukke datter, Astrid.
A fluffy and light mohair blouse for my beautiful daughter Astrid.

Med kun et par nøgler bomuldsgarn tilbage i kufferten, blev det sidste strik (inden jeg blev genforenet med resten af garnlageret)et par karklude. De har vist sig aldeles nyttige og meget bedre end de versioner der kan købes i butikkerne.
With just a few balls of cotton left in the suitcases the last project was a couple of dishclothes. They have proven VERY useful and much better than the ones available in the shops.


En sommerbluse. Skøn til en varm sommerday. Ærmegabet er for småt - det er endnu ikke blevet fikset.
A summer blouse, just nice for Aussie summer temperatures. I still haven't managed to change the shoulders. Time will come.

Det seneste færdige project er Billowing. Enkelt, praktisk og bare der ud'a strik.
Latest completed garment is Billowing.


En lille Lady Marple er på lige nu på pindene. Jeg er dog på andet ærme, så der er håb for snarlig færdiggørelse. Når det sker, får I den selvfølgelig at se.
A purple Lady Marple is currently on my knitting needles. It's on the second sleeve and when finished it will of course be flashed here in the bazaar. 


Tja, det var så 2012 i strik. Spændende at se hvad 2013 bringer.
Well, that was 2012 in knitting. Lets see what 2013 brings. 

6 comments:

  1. Godt nytår her fra Falster. Her er også stille, men desværre også gråt og vådt.

    Sikke mange fine ting du har lavet i 2012, glæder mig til at se hvad du får ud af det nye år :)

    ReplyDelete
  2. hej Jane
    Så smukke ting du har strikket i 2012.
    Jeg husker din Cecilia, som du havde på til blogtræf hos Lone, og det er en særlig smuk trøje.
    ( i øvrigt hyggeligt at møde dig IRL til blogtræffet).
    spændende hvad du får på pindene i 2013.
    hilsen Mona

    ReplyDelete
  3. Skønne strik, som du har lavet i årets løb - er stadig meget forelsket i Cecilia - og en dag så har jeg også én! Den skønne vest, som endte hos mig, sætter jeg stor pris på. Den kommer på af og til... Tak.

    ReplyDelete
  4. Her tilbringes årets første dag i sofaen med strikketøjet og dårlig 80'er-film på TV. I morgen venter hverdagen
    Rigtig godt Nytår

    ReplyDelete
  5. Her var det mye lekkert og inspirerende strikk! Både Cecilia, Vanadium og den grå cardigan fikk jeg lyst til å strikke. Veldig kledelige modeller. Misunner deg litt varmen, her er det definitivt ullgenservær. Godt nytt år! :)

    ReplyDelete
  6. Hanne: Tusind tak, og godt nytår til dig også. Jeg glæder mig også til at se hvad 2013 bringer udi det strikkede.
    Mona. Tak og i lige måde. Det var hyggeligt at mødes. Mine strikkepinde har nu ikke været så glødende som dine.
    Karina: Tusind tak. Ja, du må nok i gang med hende Cecilia. Hun har spøgt længe. Jeg kan kun anbefale. Det er god underholdning. Jeg er glad for at Wilma bliver luftet af og til. Det er bedre end at ligge hengemt bagest i skabet.
    Lydert: Godt med strikketøj, mindre godt med 80'er b-film - men man er nok ikke så kræsen på en første nytårsdag.
    Vibeke: Hvor er det dejligt at kunne inspirere og så endda sådan en superstrikker som dig! Alle trøjerne kan jeg varmt anbefale. Jeg har brugt dem meget. Selvom det er lunt på disse sydlige breddegrader er jeg nu stadig stor tilhænger af uld. Det klarer sig forbavsende godt også ved lunere temperaturer. Godt Nytår til dig.

    ReplyDelete