21 Jun 2013

A cold Friday morning

An very usual morning at a Sydney suburb train station. It's cold, around 6 degrees Celsius. At such a morning woollen jumpers, beanies and gloves come in handy. I stick to the jumper. Today I'm wearing the Plissé, which was finished a couple of weeks ago, and not blogged about yet, but it will be soon. I'm good and warm,. Took a few snapshots of what was right in front of me.

Red winterly new leaves, my suburb, and all the information around passenger safety, right at my shoo tip. 

It's Friday morning. One work day away from the weekend. Will the sewing machine glow this time? I doubt it. The weekend program contains soccer choir concert, birthday present shopping and Astrids real birthday. 

Friday is the best day of the week. May your day be as fabulous as you want it to be. 

Det er fredag morgen. En kold en af slagsen. 6 grader er der udenfo, og 14 grader indenfor da vi svingede benene ud af sengen og skyndte os at tænde for varmeapparatet. Når man skal kigge langt efter isolering og tætte ruder bliver det koldt inden døren. Men varm kaffe ved siden af varmerekord og en ulden sweater går det nu fint. 

Denne morgen er der mage huer og handsker på stationen. Ikke hos mig. Jeg er god og varm i min Plisse, som blev færdig for et par uger siden. Et blog indlæg med både billede og detaljer er på vej. 

Men jeg venter på toget, falder øjnene på de små oplevelser lige omkring mig. Røde vinterskud på en hæk-agtig plante, min "by" (forstad), og velmente råd og sikkerhedsanvisninger ved mine skosnuder. 

Fredag morgen, så er weekenden kun en arbejdsdag væk. Mon symaskinen bliver motioneret i denne weekend? Jeg tvivler. Med fodbold, gave indkøb, kor koncert og Astrids rigtige fødselsdag på programmet er der ikke mange sy egnede pauser tilbage. 

Anyway. Det bliver helt sikkert en fantastisk weekend. Hvad byder din weekend på? 
Med ønsket om en frydefuld og forventningsmættet fredag.





No comments:

Post a Comment